tisdag 29 september 2009

Mat ikväll...

Det blir spagetti och köttfärssås. Men det är roligare än det låter. Min köttfärssås innehåller 50/50 av färs från glada grisar i Brantestad och färs från fina kossor i Skönerö. Färsen krymper inte och den luktar inte illa. När man steker så blir det inte ett vattenbad i pannan. Sedan jag upptäckte dessa båda göre sig icke vacuumförpackad långresefärs besvär... Jag äter hellre lite dyrare färs sällan än billig skit ofta.

Lägg till detta färsk, paprika, selleri och morot. Egen vitlök, lök och en massa kryddor. Maken tar gärna en skvätt vin i såsen men jag tycker det är överdrivet. Bättre att dricka skvätten när såsen sakta puttrar ett par timmar på pisen!

I dag är det dessutom alldeles färdig sås jag värmer! För köttfärssås görs bäst i stora grytor! Då kan jag njutningsfyllt stå där och röra med stora tag. Det är min enda flykt till livet som italiensk hemmafru ;-)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar