söndag 7 mars 2010

Sol och crépes

Solen skiner i dag också. I går var jag ute i den minst en halvtimme. Jag hasade mig på vingliga ben till kiosten för lördagstidning och traditionsenliga trisslotter. Jag tänkte stå i solen en liten stund när jag kom hem men det gick bara inte. Benen ville vila. Så lärdomen för i dag är; kortare promenad och en stund vid väggen.

Kliade mig i ansiktet i går. Resultat; blåmärke i dag. Jäkla cortison! Men nedtrappningen är påbörjad.

Tog stora delar av dagen på mig i går med att göra crépes prins Bertil. Crepsén är fyllda med stunsiga räkor, dill och hollandaisesås. Så gott och så vårfräscht. Steka, pilla och fylla. Lite terapeutiskt. Varvade med vila och god bok. Jag har faktiskt haft en njutbar helg.

Nu ska jag se till att kroppen blir starkare. Herregud så dumt det känns att bli lite klen bara för att de opererar lite i huvudet i fyra timmar!

1 kommentar:

  1. Du ska nog se det som att det är fantastiskt att du är på benen trots att de opererat i huvudet i fyra timmar. //Lis

    SvaraRadera