torsdag 29 juli 2010

Allt, precis allt, är socialdemokraternas fel!

I ett tidigare inlägg i dag funderade jag på om något i denna valrörelse kan komma att förvåna mig. Jag gissade då på att det troligen inte skulle kunna bli så.

Jag hade fel.

Charlie Weimers, KDU, skriver debatt i Aftonbladet idag.

Han påstår att det är socialdemokraternas fel att brats i Båstad slänger bort burgare och dumpar champagne. Vi har nämligen avskaffat hyfs och normer.

Jahapp.

Se där. Om man nu ser det på detta viset så är ju skuldfrågan i princip oändlig! De kan turas om att hitta på frågor och elände som är sossarnas fel.

Och faktum är, man kan verkligen fundera på hur det kommer sig att de inte infört hyfs och normer under denna regeringsperioden!

Jag tror, är faktiskt helt säker på, att folk tycker att inlägg som Charlie Weimers bara är direkt löjliga.

Alliansfritt hittar ni mera om detta!