fredag 2 juli 2010

Himlen runt hörnet

Det for förbi en GB-glassbil utanför mitt fönster. Och det är för mig symbolen för det mest trista i glassväg jag kan tänka mig. Om jag bara har GB att välja på så väljer jag i allmännhet att avstå glass helt...

Jag ska i stället ge er ett tips. Världens (hittills) godaste glass finns norr om Halmstad längs gamla E6:an. Förutom att det är en vacker väg att åka så finns där en hel del trevliga stopp att göra. Några kilometer utanför Halmstad står en ganska liten och oansenlig skylt: Italiensk glass.
Följ sedan skyltningen ut i markerna längs smala halländska krokvägar. Om jag inte missminner mig så finns det en fantastisk konsthall precis vid avfarten där Halmstadgruppen visar upp sina verk plus en hel del annat.

Men glassen. Kör på bara, håll tummarna för att ni slipper möten. Väl framme ska ni inte snåla. Köp jätteglassen med flera olika sorter och grädde...japp.

Himlen runt hörnet i Halmstad. Kör dit nu!