onsdag 15 september 2010

Nu är det klart - skit i opinionsundersökningarna och kör på!

Här finns läsning för eventuellt ledsna opinionsundersökningsläsare! Ni som känner som jag, valvinden varm och skön i ryggen, kan kanske har alldeles rätt! Skit i opinionsundersökningar och högerns ekokammare i gammelmedia. Kör på, vi vinner på söndag!


"Jag har de senaste dagarna lagt en hel del tid på att gå igenom hur opinionsundersökningarna. Detta eftersom de får absurt mycket medieutrymme just nu och jag har haft på känn att de inte ger en helt korrekt bild av läget. När jag har studerat dem närmare finner jag att de lider av stora statistiska problem. Jag ska inte gräva ner mig i dessa nu utan bara sammanfatta lite snabbt."

Läs hela inlägget. Jag ÄLSKAR människor som kan räkna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar