måndag 20 september 2010

Vems land?

Jag känner en stor tomhet i dag. Hela tiden ekar Wiehes låt om mitt land i huvudet. Är detta mitt land? Mitt land som känner en sådan rädsla för det främmande?

Viktor Tullgren skriver att Sverige förlorade valet. Ja, så känns det ju. I dag går mina tankar till alla människor som ser ut precis som jag på insidan. Och till Annica Holmquist och alla andra som är sjuka i Sverige. Jag tänker på alla fackliga kamrater som kommer att få det tuffare framöver.

Flera om valet i dag är Johan W och Rebella och Peter H och S-buzz och Alliansfritt och Peter A och Marika och Kulturbloggen och Martin.

2 kommentarer:

  1. Om vi nu för en liten stund "glömmer" SD vars insteg i riksdagen är tragisk. Så tycker jag nog att just den lite "von oben" attityden du och många , många inom S visar " vi är snälla, medmänskliga , goda. alliansen är onda, giriga egoistiska" är en av orsakerna till att det går så dåligt för S. Ödmjukhet och respekt mot dom som röstar på andra partier( och det är ju bevisligen fler o fler) är icke -existerande. Vi är nog många som upplever S som väldigt arroganta och självgoda. Klaga inte på andra-förändra er istället.

    SvaraRadera
  2. Ja Annika, håller med dig. En direkt konsekvens av detta, är att jag håller på att säga upp min helgprenumeration på DN. Inte en krona till ska gå till dom, som likt ett medialt flaggskepp sänkt Mona och lyft Jimmie.

    SvaraRadera