lördag 9 juni 2012

Varning för att prenumerera

Nu är måttet rågat, som vi matlagande entusiaster säger.

Jag har aldrig i mitt liv träffat Lisa Lembke och hon är säkert jättetrevlig, men får jag se henne i en mattidning till så blir jag tokig!

Lisa Lembke försörjer sig troligen med viss framgång som matskribent på frilansbasis. Det innebär att jag läst hennes recept "Potatissallad med körsbär" i tre av de tidningar jag prenumererar på. Plus några recept till då. Av Lisa Lembke. Och nu är jag trött på det. Jag betalar dyra pengar för Lantliv Mat & Vin och jag betalar ännu mera för DN. Då förväntar jag mig att de ska kolla upp om recepten varit publicerade tidigare. Det är ju för tusan till och med så att de inte ens bemödar sig att fixa nya bilder till reportagen!

Varför ska jag prenumerera på en tidning om jag hittar samma sak i en annan?

Det finna varning på tårtbagerskan Linda Lomelino också. Hennes recept finns flitigt förekommande...blir hon lika poppis på redaktionerna som Lisa Lembke är så kommer jag att avsluta mina prenumerationer och köpa sparsmakat med lösnummer där inte kopierade reportage och recept förekommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar