onsdag 21 augusti 2013

En dagens tack!

 
 
Mat idag! Jag kunde inte låta bli att visa gårdagens veggomiddag. Det kanske inte är så att bilden gör rättvisa riktigt. Det var så gott! Jag skrev "skördegryta" på menyn och så gick jag ut. I sonens odlingar hittade jag tre sorters bönor, mangold och färsk dragon. I kylen fanns morötter, vitlök, rödlök, fänkål, rödkål och kikärtor. Allt ned i grytan och så fräste jag i smör och rapsolja från Öland. Honung, salt och peppar och så vatten så det täckte. Ett gott buljongpulver fick hjälpa smaken på traven. I med en skvätt äppelcidervinäger och smaka av. Gutt! Serverade med aioli och smörstekta surdegsbrödskivor.
 
 
 
För övrigt är jag så trött på att vi som ogillar sport ständigt måste få sport i oss överallt. Det hjälper ju inte att undvika sportsändningar och sportnytt när det ständigt sänds sportnyheter i de vanliga nyheterna! Jag ska snart kräva att de sänder politiska nyheter i sportnyheterna - det vore inte mera än rätt.
 
Butter - inte bitter....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar