fredag 13 september 2013

Ett fasligt oväsen får mig att tappa lusten

Bläddar i tidningen Auris under lunchen och ler igenkännade över artikeln om hög musik i butiker. Hörselskadades förening i Växjö har genomfört en enkät vad deras medlemmar tycker om "säljmusik".

Nästan ingen tycker om det.

Negativt eller mycket negativt.

Jag kan bara hålla med.

Alla gånger som jag är i en butik som spelar musik så blir jag aggressiv. Ja, rent förbannad. Jag vill inte handla, nej, jag vill inte ens vara kvar i butiken. De gånger man vill fråga om något så vill man inte stå och skrika till en butikssäljare och man vill banne mig höra svaret....

Nu är butiksmusik inte så vanligt i Vimmerby tack och lov. Även om det har förekommit att någon försökt "rocka" till butiken. En numera kursad butik, kan jag tillägga.

Ur två aspekter känns musik i butik märkligt. Dels för kunderna då, men dels för de butiksanställda som ska gå i eländet från morgon till kväll. Det hjälper inte hur bra musiken än är så måste det vara jobbigt! De gånger musiken är riktigt irriterande så är den dessutom anmärkningsvärt hög!

Nej, låt butikerna ha så lite ljud som möjligt. Då slappnar vi kunder av, njuter och blir glada. Och så öppnar vi plånboken och går loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar