tisdag 3 februari 2015

Dagens rätt - inte fel!

Eller ska vi säga gårdagens. En rätt var det i alla fall och den var sannerligen inte fel. I dessa spartipsens tidevarv så ville ju inte jag var sämre än att jag kunde laga något som var både billigt och gott!

Jag skalade några potatisar som jag tärnade tillsammans med annat jag hittade i kylen: morötter, en bit palsternacka, en gul lök och lite bladselleri. Allt detta stekte jag i smör och hade i torkad timjan och rosmarin. Salt och peppar förstås och en gnutta socker. Nu kommer vi till den spännade delen! I frysen hade jag hittat både en påse med rester från en stekt kalkon och lite gröna ärtor.

Tillsammans så blev detta en riktigt god rotsaks- och kalkonpytt som räckte till middag till två hungriga, samt två lunchlådor. Nu har inte jag räknat ut något portionspris men jag har svårt att tro att detta ens överstiger en tjuga per person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar