tisdag 10 februari 2015

Tänk att det blev efterrätt också!

Gårdagens lax var glad. Så glad att jag bestämde att det skulle bli efterrätt.

Min efterrättsfilosofi är enkel. En efterrätt ska vara syndigt god, innehålla socker och gärna fett. Tänk banofféepaj, semlor, äppelpajer och liknade så är jag där...eller choklad i alla former....nåväl.

Undantaget som bekräftar regeln kom igår. Läs noga nu....bara frukt! Men med rätt mix så.

Jag skivade en mango carpaccio-tunt och la på tallrik. Allt det som blir över på en mango som inte blir snygga skivor hackade jag i bitar och la i en liten hög på mitten. Över mangon så klämde jag passionsfrukt. Sedan klämde jag över lite limesaft och avslutade med lite rivet skal.

Behöver jag säga att allt inblandat ska ha rumstemp?

Jösses vad gott det var! Det enda felet var möjligen att det var en efterrätt som smakat allra godast på en tropisk strand. Men man kan inte få allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar