tisdag 1 november 2016

Bristvaror i jultid

Okej, så i år riskerar vi att smöret tar slut till jul. Förra året så var det ansjovisen. Faktum är att då gick jag så långt att jag hamstrade vid denna tiden. Jodå. Jag frågade personalen i min butik som bekräftade att de kunde se problem med tillgång på ansjovis till jul.

Så jag hastade till silldisken och tog fyra burkar för säkerhets skull.

Med ansjovisbristskräcken i starkt minne så sneglade jag på hyllan igen strax före jul. Skulle den vara tom? Skulle jag med mina fyra burkar säkrade kunna hjälpa några desperata janssons-sugna som inte fått någon burk?

Men hyllan gapade ingalunda tom...jag däremot, jag hade ett litet lager minsann. Ansjovis går ju alltid åt. Förr eller senare.

Rapport från grönsakslandet....jag skördar fortfarande morötter, machesallad och vanlig spenat. Väldigt bra gröda den där sena salladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar