måndag 20 februari 2017

Santa Marias jordnötssås...urk

Sött, jolmigt och VÄLDIGT märkligt i konsistensen. Jag beskriver Santa Marias så kallade sataysås på burk. Genvägar via färdiga grejer funkar ibland men långt ifrån alltid...och detta försök till jordnötssås var en ren katastrof. Hua, aldrig mera. Det ska gå att göra själv med bra mycket bättre resultat, det är jag säker på.

Men det finns ljuspunkter i färdigdjungeln! Jag hittade vårrullar i frysdisken som skulle friteras. Och efter nio fritösminuter så hade vi gyllenbruna och goda vårrullar att doppa i ketjap manis (som jag hade dragit i en hel del extra färsk chilli i på bali-vis).

Även ketjap manisen var från Santa Maria och den var däremot okej. Lite mera melass-aktig än den vi åt på Bali men okej.


För övrigt så föreslår jag att man begränsar Donald Trumps tevetittande en aning. Det verkar inte som om det är så nyttigt för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar