onsdag 15 mars 2017

Nu tar det fart

I helgen klippte jag ned min bougainvillea och tog fram den från vinterförvaringen. Den ska klippas hårt för att sommarblomma och den tål lite minus om det blir så.  Men jag ställde den skyddat förstås!

I går stekte jag halloumi- och sötpotatisbiffar. Kryddade med en massa färsk dill. Just dill till halloumi är en överraskande fin kombo! Det är knepigt att få biffarna att hålla ihop men den goda smaken gör att man förlåter. Jag åt biffarna instoppade i hembakat burgarbröd med ruccola, avocado och lite pressad citron.

Annars längtar jag efter alla nya vårlökar som jag under stort lidande petade ned i höstas. Tänk att det alltid ska vara så obehagligt att få ned dem i jorden! Men det ska ske ungefär samtidigt som jag vill gå i ide inomhus...

Annars byter vi golv i växthuset! Trägolvet ska bli till sten och det ser jag fram emot. Ett golv som inte släpper fram myror och som dessutom håller dagsvärmen kvar!

Som av en händelse kom jag att tänka på bisurr...bisurr från stenkyndel under sommarens heta dagar. Det längtar jag efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar