onsdag 3 maj 2017

Strutbräken och vit rosenstav

Jag anlägger en rabatt som bara består av strutbräken och vit rosenstav. Ibland så biter sig saker fast i huvudet och vägrar lämna. Så var det med en plantering i Karlstad som jag promenerade genom i somras. Där var det strutbräken i massor!

Så vackert att det gjorde ont.



Wow liksom. Nu är inte min rabatt riktigt så här stor men det är en början. Tänk er nu vit rosenstav mitt i grönskan. Till hösten ska det ned alliumlökar som svävar omkring bland allt.

I ett annat land så grävde jag upp och slängde riddarsporre. Ja, slängde. Riddarsporre, Tremastarblomma, Fänrikshjärta och Löjtnantshjärta är växter som borde förses med varningstext. Blir det kärnvapenkrig så kommer de växa och frodas...tro mig. Usch!

Nåväl, en håla mitt inne i ett land kräver något som sticker upp och ut! Idag hittade jag ljuvliga vita Franska kungsljus som kommer vaja i vinden och lapa de sista solstrålarna på kvällen.

Längtans trädgård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar