fredag 13 april 2018

Ännu en lasagne

Jag har fastnat i lasagneträsket. Sist var det kyckling.

Jag fräste en massa skuren blekselleri i pannan. Ta sedan allt kött från en grillad kyckling och strimla ned i grytan. Pudra över mjöl och rör om. På med mjölk, rör om och låt koka upp. Riv rejäla mängder med parmesan och ha i såsen.

Ungefär efter det momentet så kom jag på att jag borde slänga ett öga i kylen om jag inte har något annat som kunde gå med i såsen.

En halv burk tapenade minsann! Bakom surdegen..

Tapenaden fick gå ned i såsen, surdegen fick stå kvar :-)

Tänk, den lilla touchen av oliv gjorde hela stunsen i min sås! Man ska inte underskatta slattar i kylen!

Ja, sedan varvar man bara sås och plattor förstås...as usual. Jag åt detta med färsk babyspenat. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar